وسایل لازم:
برای تهییه این غذا به یک قوطی حلبی 17 کیلویی روغن نباتی و یک عدد سیخ اهنی که به یک حلقه فلزی جوش داده شده است نیاز داریم.

1- اماده کردن مرغ:
برای تهیه این غذا باید مرغ را بدون اینکه شکم آن را باز کنیم بشوییم و در یک ظرفی که مقداری آبلیمو و پیاز خرد شده و مقداری نمک و اودیه ریخته ایم آن را بغلتانیم و بگذاریم تا چند ساعتی در این مایه بماند تا طعم آبلیمو و پیاز به جسم مرغ برود.

قبل از اینکه مرغ را در زیر حلب داغ قرار دهیم (می توانیم داخل شکم مرغ را با مقداری گوشت چرخ کرده و پیاز و کمی فلفل دلمه و سبزیجات معطر که از قبل آن را کمی سرخ کرده ایم پر کنیم) و سر و ته مرغ را بوسیله نخ و سوزن بدوزیم تا مواد داخل مرغ نریزد. البته پر کردن شکم مرغ با مواد مذکور اجباری نیست و در صورت تمایل می توانید این کار را انجام دهید ولی اگر تمایل نداشتید مشکلی بوجود نمی آید.

2- پخت کباب جنگلی:
 ابتدا قوطی حلبی را در اتش داغ بگذارید تا لعاب های ان از بین برود.



بعد از اینکه سر و ته مرغ را دوختیم و سر بالها و رانها را بستیم، مرغ را به نحوی که در تصویر می بینید به سیخ می زنیم و سیخ و حلقه جوش داده شده به ته سیخ را درون یک قابلمه می گذاریم. تعدادی گوجه و سیب زمینی ورق ورق شده کف قابلمه می گذاریم تا هنگام بریان شدن مرغ، آب و روغنهای چکه شده از مرغ به روی گوجه و سیب زمینی ریخته شود و طعم دلپذیری به گوجه هایمان بدهد.






وقتی حلب روغن را روی مرغ قرار دادیم اطراف و روی حلب را ذغال آتش می ریزیم و به مدت ۲ ساعت می گذاریم تا مرغ بریانی شود. در اواخر پخت به مرغ سر می زنیم تا مرغمان نسوزد.







یادتون نره:
در انتهای سیخی که به یک ورق آهنی جوش داده اید یک زائده ۵ سانتی متری به صورت ضربدر نیز جوش دهید تا مرغها روی ورق فلزی قرار نگیرد.