هنگام جابجایى فیل ها با هواپیما، تعدادى جوجه مرغ در قفس فیل قرار مى دهند. چون فیل ها براى آنکه مبادا پاى خود را روى جوجه ها بگذارند، حرکتى نخواهند کرد.




یک قطره آب شور دریا زیر میکروسکوپ.




رنگین کمان در اصل دایره ای شکل است.




کمپانی LifeStraw فیلترهای آبی تولید کرده است که به وسیله آن هرگونه آب را میتوان با تصفیه 99.9 درصد نوشید. این فیلترها هرگونه انگل، ویروس و باکتری را از بین میبرند و تا یک سال کارایی دارند.




رولت روسى نوعى شرطبندى بر سر زندگى است که دو نفر مقابل هم مینشینند و با چرخاندن هفت تیرى که تنها یک گلوله دارد، به نوبت شروع به شلیک کردن به سر خود میکنند. مقتول یا تسلیم شونده، بازنده است.




بویی که موقع لمس کردن سکه به مشامتان میرسد، در واقع بوی سلولهای چربی موجود بر روی پوست شماست که در مجاورت فلز آهن یا مس تجزیه میشوند.


آب دریاچه میشیگان به حدی شفاف و تمیز است که میتوان به راحتی، کشتیهای غرق شده را در عمق 90 متری آن دید.




کرت ونه گت، نویسنده مشهور آمریکایى که مصرف سیگار بالایى داشت، پس از سال ها استعمال سیگار از شرکت دخانیات آمریکا شکایت کرد، چرا که بر خلاف شعار "Smoking Kills" سیگار او را نکشته بود.




بعد از اینکه یک کارگر پاکستانى در دبى با استفاده از ریشش، روزانه مقدارى زیادى گرد طلا را از کارگاه طلا سازى خارج و جمع آورى میکرد، ریش گذاشتن براى تمام کارگران طلاساز در دبى ممنوع شد.




کاروشی یعنى مرگ بر اثر کار بیش از حد، این پدیده فقط در جایی مثل ژاپن اتفاق می‌ افتد؛ به این ترتیب که افراد در همان سنین جوانی بر اثر کار بیش از حد می‌ میمیرند.